بررسی عملکرد پنج واحد ثبتی استان‌های مازندران و گلستان با حضور رئیس سازمان ثبت در ساری 

18:18 - 04 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۱۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بررسی عملکرد پنج واحد ثبتی استان‌های مازندران و گلستان با حضور رئیس سازمان ثبت در ساری 
عملکرد چندین واحد ثبتی استان‌های مازندران و گلستان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.  

خبرگزاری میزان - حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عملکرد پنج واحد ثبتی استان‌های مازندران و گلستان را به طور مستقیم مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. 
 
وی در نشست تخصصی با مدیران کل این دو استان و رؤسای واحد‌های ثبتی مربوطه که عملکرد حدنگاری اراضی کشاورزی آن‌ها پایین‌تر از میانگین کشوری می‌باشد اظهار داشت: ۹۴ هزار هکتار از مجموع ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مازندران در قالب ۴۶ هزار قطعه، تثبیت و اسناد مالکیت آن‌ها صادر شده است. 

وی در این نشست‌های جداگانه که برخی معاونین و مدیران کل ستادی این سازمان نیز در آن حضور داشتند، با اشاره به کثرت و خرد بودن قطعات اراضی کشاورزی، وسعت و گستردگی پهنه‌های روستایی و کشاورزی در استان مازندران گفت: با بررسی‌های به عمل آمده و راهکار‌های پیشنهادی، به زودی بسیاری از مشکلات مرتفع و صدور اسناد کشاورزی در این استان سرعت بیشتری خواهد گرفت. 

رئیس سازمان ثبت افزود: در راستای جبران و رفع مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی استان مازندران، به زودی ۱۵ نفر نقشه بردار به این اختصاص داده می‌شود که باید با استفاده از ظرفیت سازی‌های جدید و نظارت دقیق بر شرکت‌های مشاور، موجبات برون رفت از وضعیت موجود فراهم شود. 

وی همچنین افزود: اعتبار عمرانی قابل توجهی برای واحد‌های ثبتی دچار فرسودگی بویژه چالوس و نوشهر اختصاص می‌یابد. 

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت هم با بیان اینکه در بازه زمانی آبان ماه تا ابتدای اسفند سال جاری، ۱۶ هزار و ۶۱۰ قطعه حدنگاری و به مجموع قطعات حدنگاری استان مازندران افزوده شده و اقدامات رو به رشدی در استان در جریان است. 

افتتاح پروژه‌های عمرانی جدید در هفته قوه قضاییه 

بابایی همچنین در جمع رؤسای واحد‌های ثبتی استان گلستان نیز با بیان اینکه چرخش مدیران همواره در راستای ایجاد تحول و رویکرد‌های جدید در دستور کار سازمان ثبت بوده است، به ۷۳ پروژه عمرانی افتتاح شده در این سازمان طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۴۰ پروژه دیگر در هفته قوه قضائیه افتتاح می‌شود. 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت هم در ادامه با بررسی وضعیت حدنگاری استان گلستان گفت: از مجموع ۶۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان، ۲۳۳ هزار و ۶۹۴ هکتار، معادل ۳۶ درصد، حدنگاری و منجر به صدور سند شده است. 

وی افزود: از آبان تا اسفند سال جاری نیز ۲۹ هزار و ۶۴۱ قطعه به مجموع قطعات حدنگاری کشاورزی، معادل ۴ درصد در این استان افزوده شده که با اقدامات و برنامه ریزی‌های آتی، این رقم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *